מה זה מיתוג?
המותג הוא אתה ומה שהינך מייצג! המותג יכול להיות מקום, בן אדם, או מוצר.
למשל, שוק – הוא זול ומוצריו טריים. תל אביב – מקום בילוי של זכרונות חווית וכיף. או למשל אל על – המשרה אוירת ביטחון הנאה ואיכפתיות
הקשר שלנו למותג דומה מאוד לקשר שלנו עם אנשים, הוא מתחיל בדעה ראשונית וממשיך להסתגלות והיכרות מעמיקה. כל מה שאתה אומר או עושה משפיע על המחשבה של הסובבים כלפיך, וכל מפגש הוא הזדמנות לבנות את המותג שלך!
מה המותג שלך?
השם שלך? הלוגו? המוצר? המקום? האתר? הפרסום?
זה הכל! ובעיקר – הבטחה, התחייבות ומה שאתה מייצג!
מותג צריך להכיר את הלקוחות שלו ואת צרכיהם. מה אתה מייצג? חוכמה נעורים כח השראה?? מותג לא מוכר מוצר, אלא הבטחה!, אפל לא מוכרת מחשבים, היא מוכרת קריאייטיב!
אז איך עושים את זה?
אנו ב DSD מזהים את המטרה שלך, נותנים צורה למותג, ומגבשים זהות עיסקית, ובודקים איך נכון להתנהג עם קהל הלקוחות שלך, נותנים ערכים ואחריות למותג ומפיצים אותו בדרכים שונות התואמות למטרה.
שאיפתינו היא אחת:
לבדל אותך מאחרים, להראות את היתרונות שלך ובכך להבליט אותך גבוה מעל כולם.
מיתוג מחדש לחברה: איך לעשות את זה נכון?
"השקת המותג החדש היא הזדמנות לעורר "באז", לדוגמה לקיים אירועים מיוחדים ללקוחות כדי לסמן את השינוי. מטרת תהליך המיתוג מחדש היא לרענן את העסק ולחזק את אופי המותג החדש במוחם של אנשים."
אך שימו לב כי תהליך מיתוג מחדש כרוך בעבודה רבה: שינוי התכנים ושמירה על אתר אינטרנט מעודכן, חומרי שיווק שהוכנו מראש וכדומה, חשוב להכין את הכול מבעוד מועד ולא לשחרר שום דבר לפני יום ההשקה המיועד.
כמו כן, נסו למזער את ההשפעה על הלקוחות שלך, לדוגמה אם אתם עוברים לאתר אינטרנט חדש, וודאו כי כל החומרים והמידע מהאתר הישן עוברים לאתר החדש- לא רק בדף הבית, אלא גם בשאר העמודים של האתר. במשך השנים צברתם קישורים והפניות ממגוון אתרים, חשוב לשמור עליהם.
שלב חשוב נוסף הוא לשנות את השם והאלמנטים הגרפיים בחשבונות המדיה החברתית ולהמשיך להשתמש ברשימת הדואר האלקטרוני הקיימת, אולם אם צריך שלקוחותיך ינקטו בפעולה כלשהי לדוגמא אישור הרשמה, בקש מהם זמן רב לפני ושלח להם תזכורת.
כל השינוי אמור להתרחש ביום אחד ספציפי, מבלי תקופה של בלבול שבה אנשים רואים שני שמות בשני במקומות שונים. בחרו ביום אחד שבו תעבירו את כל הדברים הנדרשים, וודאו שכל העובדים מתודרכים בצורה טובה ובאופן מלא כדי שגם הם יהיו מוכנים להשתמש בשם החדש כאשר הם כותבים מיילים, עונים לטלפון ומדברים עם לקוחות.
בתקופה המיידית אחרי שינוי השם, זה בסדר לומר ללקוחות "בעבר השם היה X ועכשיו אנחנו Y". חשוב לתת מסר אחיד ללקוחות, ולמנוע בלבול שבו אנשים לא בטוחים באיזה שם עליהם להשתמש.
לסיכום: תהליך מיתוג מחדש לחברות או עסקים הינו צעד גדול ורגיש הדורש הדרכה, עבודת צוות ונכונות מלאה. בכדי לבצעו בצורה חלקה, נכונה ואפקטיבית ולהימנע מאסון עסקי חשוב לעבור את התהליך בלווי המתאים.
מיתוג החברה או העסק? אנחנו כאן לשירותך!
מיתוג חברה חסר מעצורים שיקפיץ את העסק שלכם כמה רמות מעל כולם! צרו איתנו קשר עוד היום לקבלת ייעוץ ללא כל התחייבות.